- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 25 februari 2011

Det sitter i andningen..

Ännu en fredag har infunnit sig i mitt liv, välkommen hit.

Simning i simarenan i morse. Simningen som fram tills nu har gått helt okej känns lite mindre bra nu när jag börjar försöka att lära mig att andas åt båda hållen. Vänster sida är jag värdelös att andas åt, om det beror på stelhet, kass bålstyrka eller bara ren avsaknad av teknik - det vet jag inte. Efter att jag gett upp försöken och börjat att köra med dolme igen gick det väldigt mycket bättre. Så jag får nog gå tillbaka till att börja använda dolme igen tills jag fått in tekniken riktigt.

I går blev det 12 km löpning ute med Madde. En snitthastighet på 5.45/km känns riktigt bra. Det jobbigaste var den kalla luften som helt förstör min andning och min mage. Annars kändes det riktigt bra, känns väldigt bra att springa med någon ibland så man pressar sig lite extra.

Den här helgen kommer att bli fullspäckad med förhoppningsvis 4 pass. Backintervaller och simning i morgon och vätternspinning och crossfit på söndag. Hur många pass jag hinner/orkar med beror lite på hur mycket jag kommer hinna och orka plugga mellan passen. Jag har en del att plugga tills på måndag nämligen. Dags att klara den här tentan nu.

Hellre bra än snygg, är det inte så man säger..? 


Så här ser det ut efter 3 veckors crawlkurs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar