- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 4 februari 2011

Med en dolme mellan benen..

Nu är jag trött efter att ha avslutat en mils löpning..

Dom första 6 kilometerna idag var inte lättlöpta, kroppen var seg och benen stretade emot väldigt mycket. Fast sen vände det och dom sista 4 kilometrarna gick väldigt bra. Det känns nu att det kommer att bli svårt att hålla uppe en hög nivå på tre helt olika idrotter, speciellt eftersom löpningen och cyklingen tar ut varandra lite. Men bara jag har kommit in i det riktigt så ska det nog gå bra.

Jag har nu insett min största utmaning med min Iron man: SIMNINGEN. Körde första passet på crawlkursen i onsdags och det gick ju sådär om man säger så. Jag önskar verkligen att jag kunde crawla, för det är inte lätt. Var på badhuset och tjuvtränade lite i morse med, för det kommer att behövas. Man känner sig lite töntig när man sparkar ifrån bassängkanten med en dolme mellan benen för att simma fyra simtag, för att sedan ta sig tillbaka till kanten igen och börja om. Utmaningar, utmaningar, tänk var roligt det är när man klarar dom..

Fredag idag och början på en ledig helg, underbart! Träningsmässigt blir det backintervaller med Onyx i morgon och Vätternspinningen på söndag. Annars blir det en hel del plugg och vila.

Jag blir imponerad av dom som klarar att hålla en hög träningsnivå vecka ut och vecka in. Jag har tränat mycket innan, men den här veckan känns det som om jag börjat om från början igen. En helt ny typ av träning vilket gör att min kropp känns helt otränad igen. Får hoppas att musklerna vänjer sig snabbt till det jobbet som ska göras det närmsta halvåret.

Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar