- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 10 februari 2011

Wet löparjacka..

Då har ytterligare en dag gått. I morgon är det tenta och jag har försökt att spendera hela dagen framför skolböckerna. Jag blir alltid så här "pluggless" inför varje tenta så det ska bli så skönt i morgon när den är skriven.

Jag tog en paus från pluggningen runt 15 i dag och stack ut på mitt löpdistanspass för den här veckan. Det blev lite över 11 km löpning idag i ett 5.50 min/km-tempo. Kroppen kändes bra idag men det lilla problemet med passet var det här fantastiska snöovädret som kom idag när vi alla har lyckats att få vårkänslor. När jag kom hem efter 65 min löpning såg jag ut som en ledsen snögubbe. Full i snö och plaskblöt. Ögonen värkte också efter all snö som lyckats leta sig in där.

Men nu känns det bra efter en lång stretch och en varm dusch. Då var distanspasset gjort för den här veckan - det med. Veckorna bara springer iväg, i morgon blir det simning och ev backintervaller - det beror lite på vädret och "eftertentan-formen".

I kväll kliver jag inte ur soffan, ska unna mig nått riktigt gott att äta också utöver det goa sällskapet jag lyckats lura hit.

Full av snö..

Blöt och trött.. Men glad..?

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar