- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 13 februari 2011

Crossfit - inget för veklingar..

Söndag igen och ytterligare en vecka närmare Kalmar. Jag har lyckats få in mina 7 pass den här veckan med, men idag så bytte jag ut det inte alls så roliga trainerpasset mot ett GRYMT roligt Cross fitpass på Onyx. 

Vi körde ett pass där det gällde att klara av två varv med dessa övningar i tvåmanslag;
1km löpning med 15% lutning, 100 st situps, 50 st axelpress, 50 st burpies/armpress, 50 st fällkniven, 50 st enhands-kettelbell. Antalet skulle göras tillsammans och inte var för sig. Passet avslutades med 10 gånger upp och ner för Onyxtrappan, med för min del, 15 kg i varje hand. 

Riktigt roligt pass, jag var lika nervös som vanligt innan vi körde igång. Hur kan jag alltid bli så nervös innan ett träningspass? Mitt lag vann i alla fall, vilket gjorde det hela ännu roligare, tävlingsmänniska som man är. 

I morse innan jobbet drog jag iväg till Onyx och körde ett backintervallspass på löpbandet. Det var riktigt jobbigt och efter 4 intervaller x 5 minuter så var det dags att vända hemåt. Så efter ett sånt pass på morgonen så var det gott att få ett bra kvitto nu från kvällspasset.

I morgon är det måndag och en ny vecka. 14/2, Alla Hjärtans Dag, jag har blivit beordrad att vara hemma på kvällen så det blir en välförtjänt vilodag i morgon. 

Bilder från dagens pass kommer upp sen. 

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar