- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 7 februari 2011

Hjälp att lyfta armarna, någon?

Dags för en ny vecka. Måndag och cirkelträning med Jonas. Jag fattar inte Jonas, men du får mig alltid att känna som att en lastbil kört över mig efter varje pass. Bra, eller dåligt? Det har jag inte riktigt bestämt mig om än.

Nu sitter jag i soffan, under en filt - helt död. Kroppen värker och jag vill bara sova. Men det var ett grymt pass, så nu är hela kroppen genomarbetad. Det är som Jonas sa idag, vi som gått Toppform innan har stor fördel att kunna känna hur mycket vi kan ta ut oss på varje intervall. När andra ger upp så vet vi att vi har mycket mer att ge. Det är bara att gå till sig själv, är du helt död efter varje station på ett cirkelpass? Börja räkna hur många repetitioner du gör på varje station och försök att förbättra det i nästa varv.
När det är jobbigt - det är då det ger. 

I morgon är det dags för första gången av crawlkursen i den "nya gruppen", så nu är det bara att raka sig, på med baddräkten, simmössan och glasögonen och ge sig på det igen. Varning för klena vader i morgon kväll.

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar