- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 23 februari 2011

Snurrig innecykling..

Onsdag och cykelträning i Ryahallen på träningsschemat. Idag körde vi 6 stycken 8 min intervaller. Jobbigt, men måste ändå säga att det gick väldigt bra idag. Vi snittade runt 31-33km/h i gruppen så farten var det inte heller nått fel på. Det vore intressant att räkna hur många varv man hinner runt den 200 m banan under ett pass, det är rätt många ändå.

Cykeln kändes riktigt bra så vi kommer nog att bli riktigt bra kompisar i vår och sommar. Nu känner jag ju bara skillnaden från den andra cykeln på sittställningen - vilket är en stor skillnad. Den nya cykeln är 3 cm kortare så nu blir det inte lika långt fram till styret. Jag kommer nog att känna större skillnad på vikt och styvhet sen när vi börjar att köra ute.

Nu har jag kommit hem och fått i mig lite fruktsallad med vaniljkvarg + mellangrädde till. Fantastiskt gott efter ett hårt pass, annars också för den delen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar