- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 5 februari 2011

Upp är det nya svarta..

Lördag.. Vaknade i morse, hur trött som helst. Det regnade ute, blåste storm och var runt 4 grader. Backintervaller på schemat, det var inte sant. Tvingade mig upp ur sängen, lyckades få i mig lite yoghurt och en kopp kaffe och sprang iväg till gymmet. Där väntade 8 laddade personer och två hundar för avfärd mot Björbobacken. 90 minuter senare hade vi avverkat 3 intervaller upp för Björbobacken och var tillbaka på Onyx igen. Blöta, trötta men glada efter att ha klarat dessa hemska intervaller ytterligare en gång. Det är så fantastiskt hur man reagerar när man gör dessa intervaller. Första gången upp är man tokladdad och hoppar över alla vattenpölar, medan dom sista två så struntar man i vilket - bara man tar sig upp, att bli blöt om fötterna är det sista man orkar bry sig om. Jättebra jobbat alla!

Det blev totalt 1 mils löpning idag om jag räknar med löpningen till och från Onyx. Kroppen kändes helt okej och efter 20 minuters stretch när jag kom hem så är man ju nästan människa igen.

Resten av dagen har jag tillbringat med stora spenderarbyxorna på stan. Lyckades göra av med några tusenlappar på ett par timmar så nu är man lite fattigare, men väldigt mycket gladare och snyggare (?!).

I morgon är det Vätternspinningen som gäller, ska ladda ordentligt ikväll med heta räkor och 1 kg godis. Kanske blir ett eller två glas vin också. Lördagslyx.


Ett glatt o gött gäng som fixade backen idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar