- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 20 februari 2011

"Så länge du har luft i lungorna - så flyter du.."

Söndag och sista dagen på ännu en träningsvecka.

Jag började min fyradagarshelg med att åka och simma i fredags morse. Det börjar att gå bättre och bättre med simningen och i fredags lyckades jag till och med att crawla hela 50m! Nu är det bara 3750 lätta meter kvar, kanske inte lätta, men att lära sig crawla måste ju vara ett bra första steg.

Lyckades välja en simtid på dygnet då både simtränaren Emanuel och min vän Andreas Linden var där. Efter att jag simmat ett antal längder så sa jag det till Andreas att; "Du simmar så harmoniskt och lugnt, själv försöker man ta sig över till andra sidan på kortast möjligast tid utan att drunkna". Då sa Andreas att "så länge du har luft i lungorna så drunknar du inte". Jag bar med mig dom orden under resten av passet, för att det är ju exakt så det är - det gäller att först koncentrera sig på andningen, för så länge du har luft i lungorna, då flyter du.

Jag hann även med en mils löpning på fredag eftermiddag.

Igår blev det backintervaller med Onyxgänget. Fantastiskt väder med fruktansvärt inspirerande människor! Att man möts av så många glada miner en lördagsmorgon när det är -10 grader ute - Underbart!

I morse blev det 60 min vätternspinning, nu ska jag ladda om till ett galet roligt crossfitpass i eftermiddag! Motivationshöjare, det är ordet.


11 personer, en hund, en backe, underbart väder = vinst varje gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar