- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 21 februari 2011

Stenar flyter inte..

Måndag och så här dagen efter söndagens Crossfitpass - och det känns. 

Träningsvärk i triceps, biceps, axlar, rumpan, magen och brösten.. Så skönt! 

Var ett grymt pass i går igen som döptes till 1000-ingen, 10 st övningar som det skulle göras 100 repetitioner av i par. Passet började och slutade med 1000 m rodd (4min löpning på 15% lutning för min del), sen gjordes övningar som: armhävningar, burpies, frivändning, roddrag i TRX, fällkniven... Att göra 100 st burpies (50 st per person) är fruktansvärt jobbigt, särskilt efter att ha gjort alla andra övningar. Jag och Pontus klarade dagens övningar på andra bästa tiden (runt 45min) - gött jobbat! 

Värre var det på simpasset i morse, kroppen kändes snarare som en sten som ville sjunka än den lätta kroppen som jag behöver för att komma framåt i vattnet. Jag har ändå lyckats att simma 100 m i sträck idag - med dolme mellan benen. Utan dolme är det fortfarande 50m som gäller. Mitt största problem nu är att lyckas med både armarna och benen. Simma med armarna kan jag hyfsat, men det skiter sig direkt jag försöker att lägga till benen. Det var som Henrik sa; "Ja, du kommer ju inte att ha någon träningsvärk i benen i morgon i alla fall..". Ha ha, och det är precis så det är, mina ben bara hänger och dinglar som döda bakom mig i vattnet när jag simmar.

Efter simpasset i morse blir det vila till simpasset i morgon kväll, det behöver min Crossfitskadade kropp.


Passet avslutades med hopp upp och ner för platån i svarta salen - 100 stycken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar