- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 9 februari 2011

Min nya kärlek..

Onsdag och cykelträning i Ryahallen. Det kändes bra idag, kroppen var pigg och med tre riktigt bra intervaller i början av passet där jag slapp vara uppe och dra så mycket bäddade det för ett riktigt bra pass för min del. Vi låg på ett snitt runt 31-32 km/h i 6 st 8 minuters intervaller och sen avslutades passet som alltid - med intervaller med hög kadens. Idag blev det 6 st 30 sekunders intervaller.

Som sagt så kändes det riktigt bra idag, kroppen var väldigt pigg och jag börjar verkligen hitta min plats på cykeln. Perfekt nu när min nya cykel är beställd, så det blir ett byte nu om ett par veckor. Min Giant ska bytas ut mot en Trek Madone 5.2, så nu får jag en ny kärlek att ta hand om. Något kilo lättare, lite snyggare, väldigt mycket bättre och i en storlek som kommer passa mig mycket bättre än vad min Giant gör idag. Är det någon som är intresserad av min nya kärlek, se den på Treks hemsida.

Så får det bli några ord om simträningen i går med. Jag har bara simmat tre pass och det känns redan lättare. Jag kan absolut inte crawla än, inte ens i närheten. Men nu börjar bensparken sitta, så nu krävs det bara lite muskler på rätt ställe. Det får bli ytterligare ett simpass på fredag morgon.


Ojojoj vad kul vi kommer att ha i sommar du och jag.. 

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar