- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 6 februari 2011

Energiknippe

Vilken fantastiskt helg! Jag behövde verkligen den här helgen och bara få vara ledig och träna och bara göra det som faller mig in. Jag skulle nog inte kunna må bättre efter en helg - egentligen utan att ha gjort nått speciellt!

I morse gav jag mig iväg på Vätternspinningen på Onyx. Jag har så svårt att komma upp på morgonen, men bara jag har kommit upp så kommer jag snabbt igång. Så mycket som man svettas på ett sådant spinningpass är helt otroligt. Jag tog verkligen ut mig till max idag och när det var tre låtar kvar så trodde jag aldrig att jag skulle klara hela passet ut. Det gjorde jag, men inte med lika snabba ben som i början.

Då var första veckan med "triathlonträningen" klar. Det har blivit totalt 8 pass den här veckan; 2 simpass, 2 löppass, 2 cykelpass, 1 styrkepass och 1 yogapass. Jag känner redan nu att jag inte kommer att kunna köra ett dubbelpass direkt efter varandra på onsdagen, utan simningen kommer från nästa vecka att ligga på tisdagen istället för innan cykelpasset på onsdag. Annars känns veckan väldigt bra. Målet kommer att vara 7 pass/vecka.

Nu är den här veckan också slut och jag går in i nästa vecka fullpoppad med motivation och energi. Får bara hoppas att jag har samma känsla nästa helg. Med en tenta nu på fredag kan den här veckan bli lite hur som helst. Jag fick precis ett sms om ett crossfitpass vid 17 idag, med den energin som jag har nu är jag sjukt sugen att köra ett pass till. Men jag får nog binda fast mig i soffan och vila. 8 pass/vecka får räcka.

En härlig bild från toppen på vår backe som vi körde backintervaller i nu i höstas.. 

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar