- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 26 september 2013

Damcykel-spinning?

Klockan ringde 05.50 i morse. Dags att hoppa i poolen. 30 min effektiv simning. Först uppvärmning, sedan en serie med hårda och lösa längder och sen avslutade jag passet med 5 stycken hårda 50m-längder. Morgonsimning är grymt och nu kommer jag inte ens undan med att jag får sova längre om jag inte simmar. Simmar jag behöver jag gå upp 05.50 för att hinna till simarenan i Borås till 06.30 när dom öppnar. Ska jag inte träna så går jag upp 06.00. Det skiljer 10 min. Inte ens någon idé att somna om.


Jag lyckades även få in ett andra pass idag. Eftersom jag missade spinningpasset igår så tog jag revansch idag. 60 min "Swirl-spinning". Idag ska allt ha coola namn. Nu får inte ens spinning bara heta spinning längre. Nu ska det även vara lite coolare spinningcyklar med styren som ser ut som horn. Varför? och varför ska man på ett spinningpass varva "8:or" med sitta-stå-stå i nån töntig rätt-upp-position. Vad är idag likheten mellan ett sånt här pass och cykel ute? Att du sitter på en sadel kanske. Thats it! Jag tycker även att dagens spinningcyklar mer liknar en damcykel och inte en racercykel. 

Nu ska jag inte gnälla, det var ett bra pass. Allt blir vad man gör det till. Jag hade roligt, jag blev riktigt svettig och trött. Jag gillar ju ändå spinning OCH jag fick chansen att testa mina nya snygga tri-byxor med döskallar på. Jag kommer garanterat att köra fler damcykel-spinningpass. 

Dagens after-spinning-outfit.. (överdragskläderna i bilen-outfit)


/S. 


1 kommentar:

  1. Härligt med morgonsim! Blev 30 effektiva minutrar för mig idag innan spinnen! Har inte hört talas om swirl spinn förut. Jag brukar försöka efterlikna cykling man kör ute på mina pass :)

    SvaraRadera