- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 2 september 2013

Tjörn triathlon - eftersnack

Då var det måndag igen och tillbaka till jobb och vardag. Tack för alla grattis, fina samtal och sms. Det uppskattas väldigt mycket. Jag har haft en tuff period men ändå kämpat på. Att få lyckas i helgen kändes så sjukt bra och fasens vad jag är värd det. Jag lyckades förbättra min tid på Tjörn från förra året med 34 minuter. 34 MINUTER. Man tror ju knappt att det är sant. Cykelbanan var dock lite för lång förra året och den var lite för kort i år, så där "tjänade" man en hel del tid i år. Men ändå.

Jag kan verkligen rekommendera tävlingen på Tjörn. En riktigt fin inramning vilket ger en fantastisk stämning runt banan.

Kroppen känns overkligt fräsch trots lördagens urladdning. Visst är jag lite stel och öm men ingen träningsvärk. Det enda jag har som strular lite nu efter tävlingen är min vänstra fot. Senan under foten som fäster i hälen är troligtvis inflammerad. Eller är den inte inflammerad så har den i alla fall fått en ordentlig törn. Jag tror att det beror på mina sulor som jag inte riktigt fått till på vänstra foten. Jag ska försöka ta mig in till stan i morgon och få hjälp att justera dom. Beror det inte på sulorna så är det kanske en hälkudde som är lite uttrampad. Just nu så haltar jag runt, inte alls roligt. Jag försöker med allt - sulor, hälkopp, bra skor men det gör lika ont ändå. Nu försöker jag med tejp.


Nu är tanken att jag ska få lite semester från träningen. Ska jag träna så blir det utan tid och press. Bara känsla och ingen planering. Jag skulle vilja få igång simningen lite så det är ju ett väldigt bra läge att göra det nu.

Om två veckor ska jag springa Kretsloppet här i Borås. 1 mil. Målet är att slå min tid från förra året på 49:45. Men några andra mål vill jag inte sätta, speciellt inte efter den här helgen.

Idag har jag tvättat och städat bilen. Det gäller att passa på att lägga energin på sånt som man inte orkar med annars när man tränar.

En inte alls så social katt som måste vara med på allt man gör..

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar