- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 4 september 2013

Överansträngning i foten..

Överansträngning i foten är domen. Troligtvis så har jag för att motverka min pronation lagt för mycket tyngd på utsidan av foten och därmed fått en överbelastning. Vilket lett till en överansträngning av senan som går på utsidan- strax under foten. Det känns sådär. Just nu haltar jag mest runt och har ont. Jag lämnade in mina sulor igår för att få dom mer uppbyggda i hålfoten (!) vilket för mig låter galet. Eftersom mitt problem är att jag faller utåt. Men tydligen ska en större uppbyggnad i hålfoten göra att jag vågar lägga ner foten i sulan och därmed avlastar utsidan. Låter logiskt. Jag litar på Tomas.

Egentligen så kunde inte den här överansträngningen komma mer lägligt. Tänk om det hade kommit för ett par veckor sen så att jag inte hade kunnat köra Tjörn. Men trots att det inte hade kunnat komma mer lägligt så är det riktigt kast att ha ont. Jag hade ändå inte tänkt att träna den här veckan, men jag hade ändå tänkt greja med annat hemma. Klippa gräset, städa och smygträna. Man måste nästan smygträna när man vilar, hur överlever man annars?

Just nu så är det laga mat som jag klarar att göra. Igår hade jag så ont att jag knappt klarade det. Idag har jag tejpat foten vilket har fungerat mycket bättre.

Så vad gör man om man inte kan träna, eller inte göra nått förutom att sitta still? Se på serier och äta praliner. Jag älskar att se på serier. Se på serier är det nya att läsa böcker. Serier är perfekta. 40 min långa, inte så korta att dom tar slut direkt och ändå tillräckligt korta för att man ska orka se ett avsnitt utan att somna. Just nu ser jag på "Pretty little liars". Det är inte den bästa serien jag sett, men nu när jag börjat så kan jag inte sluta.

Idag så har jag även lagat en jättegod röding med broccoli- och blomkålsmos till. Jag hade aldrig gjort mos på broccoli innan men det kan verkligen rekommenderas. Jag använde fryst broccoli, funkade kanon.



Måste även passa på att lägga upp en bild från Tävlingen på Tjörn i lördags. Jag ser faktiskt rätt nöjd ut. Det här bilen kan verkligen spegla känslan för hur bra jag faktiskt mådde och hur stark jag kände mig i lördags. Sen blir jag ju aldrig bra på kort. Men det är som Henrik säger: "Det är ju så du ser ut". Han vet verkligen hur man får en tjej att känna sig snygg och speciell. Hemska människa.



/S.


3 kommentarer:

  1. Äsch lita inte på Henrik. Killar är urusla på att ge komplimanger. Du är fin på fotot men ändå finare i verkligheten ;-) Kram på dig. Hoppas foten blir bättre snabbt!

    SvaraRadera
  2. trist med foten, hoppas det blir bättre snart! Jag tycker du är grymt snygg på bilden och i verkligheten! Du såg pigg och stark ut när vi möttes :)

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Ha ha, jag lyssnar inte på Henrik ;) Tack vad snäll du är! foten är mycket bättre idag men det tar nog några dagar till innan jag vågar springa på den. Kram

    Lina: Du är söt du. Tack. Du såg grymt stark ut du med. Vilken tid du sprang på! Fantastiskt bra.

    SvaraRadera