- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 28 september 2013

Lördags-Trail..

Nu är det verkligen höst. Det är nu man måste börja klä på sig när man tränar. Det är ovant. Man svettas mer, det är svårare att röra sig och jag tycker att man känner sig lite instängd i mycket kläder. Men det är bara att välja sig.

Igår var det dags för distanslöp. Jag försöker hålla mig borta från för mycket asfalt nu för att minsta skaderisken. Igår gav jag mig därför ut  skogen. Mina ben är inte riktigt med mig just nu. Jag känner mig tung. Jag blir snabbt väldigt varm och energin lixom sugs ur kroppen. Jag sprang 70 min trail, målet var nära 2 timmar men det orkade jag inte. Upp-och-ner, över stenar och mossar. Det var en fin och mysig tur, synd bara att man inte kan få en bättre känsla. Men det kommer. Jag tränar mycket olika saker just nu. Jag har mycket träningsvärk. Bara kroppen blir van vid styrkan igen så kommer det släppa. Tills dess kommer jag köra såna här pass. Gå på känslan och låta kroppen bestämma hur länge jag ska vara ute. 




/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar