- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 12 september 2013

Ett gott löpförsök..

Min fot är fortfarande inte helt hundra, men samtidigt hundra gånger bättre mot den var för en vecka sen. Man ska alltid skynda långsamt när man har ont, det är lätt att dra igång igen för snabbt. Men samtidigt så är det ibland det här med att dra igång som faktiskt gör så att allt släpper.

Jag kände mig helt smärtfri i går och stack ut en löprunda. Det kändes så skönt att komma ut igen. Jag sprang runt 8km, med en konstig känsla. Jag känner mig stel i foten, fotleden. Den känns konstigt att belasta foten och jag försöker hela tiden tänka hur jag sätter i foten. Jag är stel i ryggen och är lite låst i höft-rumpa-partiet. Min kropp mår dåligt av att inte få springa. Jag känner igen symtomen från när jag vilat innan. Det räcker med att jag inte springer på några dagar så kommer det som ett brev på posten, stelhet och värk i rumpa, rygg och höfter.

Att jag nu varit skadad och haltat runt har ju säkert inte gjort det hela bättre.

Löpningen gick sådär som ni kanske förstod på meningarna ovan. Men jag hoppas att snart vara tillbaka till 100%. Blir jag inte bättre till nästa vecka ska jag hälsa på hos min sjukgymnast så får han hjälpa mig.

Efter löpningen igår la jag mig på min trigger-pointboll. Ett riktigt bra redskap för höft- och vader.



Den 5 maj 2014 åker jag och ett 50-tal andra Knallar (inklusive min bättre hälft) till Ibiza på löpläger! En vecka på ett fyrstjärnigt hotell med all-inclusive. Jag är så lycklig! Det blir en perfekt uppladdning för maj månads två utmaningar; Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon. 

En vecka här, underbart!

/S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar