- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 10 september 2013

Helgmys, måndagens tjejrull och tisdagens TRX..

.. och då var helgen förbi och det är redan tisdag igen. Tiden och dagarna går galet fort. Jag hade en skön helg. Jag vilade mycket. Hann även med en cykeltur i lördags och lite styrka i söndags.


En helg med underbart väder..

Sen var det då dags för en ny vecka. Igår startade jag veckan med 30 min morgonsim. Vi i Borås är så bortskämda med en sån fin simarena som vi har. Nu har dom tyvärr tillfälligt gjort om alla 50-meters banor till 25-meters banor, men vad gör det? 30 minuter går hur snabbt som helst och jag hinner precis köra ett kortare intervallpass. Jag gillar korta simpass. Korta simpass får mig att tycka att simningen är rolig. Jag vill att mycket ska hända när jag träna och därför har jag svårt för långa, sega pass. Jag tappar motivation och intresset då. 30-45min är precis lagom.

Efter jobbet igår stack jag direkt ut på hojen. 1h rull för att sedan möte upp ett gäng 15 glada tjejer för 1h tjejrull. Tjejrull är nått vi har i Borås varje måndag, där vi cykeltjejer i Borås träffas och cyklar ca 1h. Alla kan vara med. Det är fantastiskt roligt att kunna träffas så här. Alla har cyklat olika mycket och alla har olika mål med sin cykling, men ändå så funkar det. Igår var det tyvärr sista gången för säsongen, men nästa år kör vi igen, så alla ni som är sugna att cykla med härliga tjejer är välkomna.

Det blev lite go after-bike igår på Onyx efter tjejrullet..

Jag har börjat med att bygga upp styrka nu. Minst två pass i veckan med styrka ska det bli. Idag körde jag 45 min TRX utomhus. Jag passar på att köra alla pass jag kan utomhus innan det är dags för innesäsongen. TRX är ett riktigt bra redskap och riktigt jobbigt. Blev ett fint pass för hela överkroppen; rygg, axlar, triceps, biceps, bröst och mage. Jag lämnar underkroppen tills efter Kretsloppet. För jag vet vilken träningsvärk man får dom första passen. 

Efter styrkan sprang jag 1km för att känna på foten. Jag är inte helt bra, men jag har inte längre ont. Jag är lite stel och har en liten skum känsla men jag klarade 1 km utan smärta. Vaknar jag utan smärta i morgon ska jag testa ett längre pass i morgon. Klarar jag det så kommer jag starta Kretsloppet på lördag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar