- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 17 september 2013

Fartlek på Ryaåsar

Tisdag betyder intervaller med SOK Knallen. Knallen är klubben som jag tränar och tävlar med. Knallen är en av Sveriges största löpklubbar med över 350 medlemmar. Varje tisdag kör vi intervaller och varje tisdag är det ett nytt intervallpass. Det kan vara allt från långa, korta, backe, fartlek, testlopp, you name it. Alla tisdagspass är med ledare.

Idag var det fartlek på schemat. 25 min fartlek på Ryaåsar. Totalt ca 60 min träning. Fartlekspassen går ut på att man under 25 min springer ett kort och ett långt varv i skogen. Ett långt + ett kort varv tar ca 10 minuter, så jag hinner 2,5 varv. Båda varven är kuperade och det gäller att hålla en bra fart hela varvet för att sedan på två utpekade ställen på banan (två längre uppförsbackar) att öka farten ytterligare. Det var jobbigt. Jag har rätt tunga ben nu. Men det var ett riktigt bra pass med runt 30 andra Knallar.

Jag gillar att träna med Knallen. Att ett pass i veckan slippa tänka själv. Det är bara att komma dit och köra och så vet man att man får ett bra pass.

Nu ska jag äta köttkorv och mos gjort på blomkål och broccoli. Mums!



/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar