- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 5 september 2013

Morgonsim och tips på snygga tri-kläder för tjejer!

Startade dagen med 30 minuter i bassängen. Det var länge sen jag morgonsimmade nu och oj vad jag saknat det. Jag tycker inte att simningen är superrolig, men är det någon gång som det är riktigt roligt och skönt att simma så är det på morgonen. Att man sen får ramla in på jobbet sådär lagom fräsch, nytränad och nyduschad med klorluktande händer gör det hela ännu bättre. Och att sen få hämta den där koppen kaffe, när man är så kaffesugen att man börjar dricka redan i matsalen, och sen få ta ner koppen och dricka vid skrivbordet. Det är nog bland de bästa som finns.

Idag körde jag 15 minuter uppvärmning, en serie på 10 x 50m lite hårdare och sen nedsimning. Alldeles lagom. Det var länge sen som jag simmade utan våtdräkt, men det kändes ändå okej idag. Kroppen kändes pigg och efter 5 dagar hel-vila så var jag sugen på att röra på mig lite.



Idag har jag beställt ett nytt triathlonkit till nästa år. Det är så snyggt. Jag blev helt kär när jag hittade det på nätet. Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta snygga tri- och löpkläder. Mycket är enfärgat och det mesta helsvart. Hur roligt är det? Märket jag hittat heter BettyDesigns. Lite tuffare tri-, löp- och cykelkläder. Hoppas att passformen är lika bra som kläderna är snygga. För er som vill ha ytterligare ett tips på ett märke med snygga kläder så kika in Soas Racing, dom har också riktigt snygga tri- och löpkläder med lite olika mönster. Min favorit hos Soas heter Plaid tri kit, vilket är ett rutigt kit i turkos, grått och grönt. 

Så här kommer jag se ut nästa år! Jag älskar det här kitet. 

/S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar