- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 15 september 2013

Kretsloppet, inget nytt pb..

I går sprang jag mitt andra Kretslopp i Borås. 1 mil hyfsat platt banan i centrala Borås. Förra året var en mardröm, då sprang jag in på 49:45 (vilket är mitt pb på milen) och hade haft en riktigt dålig resa. I år ville jag gärna slå den tiden, eller i alla fall gå under 50 min med en bra känsla istället. Jag är ju ingen snabb löpare och egentligen är ju inte mitt mål att bli en supersnabb löpare. Jag vill ju hellre kunna avsluta en Ironman på under 4timmar istället för att kunna springa snabbt på milen. Men att ha en bra miltid skulle jag ju inte säga nej till.

Loppet igår började alldeles för snabbt. Jag fick inte alls in en såg bra känsla från början. Första km på 4.30, andra km gick och jag hade varit ute i strax över 9 min. Det gick alldeles för snabbt det här, som det inte skulle göra i år. Jag skulle ju hålla igen i början. Jag försökte infinna mig i att det skulle bli jäkligt jobbigt i år med. Försökte hitta flytet, men mina ben var tunga, som två stockar. Kanske inte så är konstigt då jag bara sprungit ett pass sen Tjörn.

Tack för alla hejarrop längs banan. Tack Henrik som helt plötsligt dök upp i Knalleland helt oväntat och tack Pernilla för skriket en halv km innan mål. Men tyvärr räckte det inte hela vägen. Två gånger fick jag avbryta mitt löpande och pusta ut gåendes några steg. Det var helt enkelt inte min dag. Sprang in på 50.21. Retligt. 21 sekunder från dagens mål.


Jag känner mig snabbare i år, eller jag känner mig mycket mer jämn i min löpning. Men det visar sig inte riktigt. Jag är ju i bättre löpform i år än jag var förra året. Igår ville jag verkligen gå under 50 min. Jag försökte att inte ha någon press, men ändå ville jag så gärna. Men jag är inte så ledsen för det här. Vad kan jag mer begära i år? Jag har ju överträffat mig själv på båda mina måltävlingar. Löpningen är ju min svaga länk och där kommer jag verkligen behöva jobba stenhårt i vinter.

Kretsloppet - vilken fest i Borås!

Jag hade ändå en fantastisk uppladdning till loppet i fredags. Vin och god mat på det nya stället "The Company" i Simonsland i Borås. Kan rekommendera det stället. En go stämning och mycket folk.

Petra och Helena på The Company..

Simonsland by night..

 /S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar