- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 4 januari 2011

Cykelträning i vardagsrummet

Tisdag och första träningspasset för dagen. Fick i går hem trainern till min cykel för att få lite cykelträning innan våren och cykelsäsongen börjar på riktigt. Ska jag hålla i närheten av samma speed som killarna som jag ska genomföra min Iron man med så måste jag ligga steget före. Vilket är fruktansvärt orättvist. Det är orättvist att man som tjej inte har i närheten samma förutsättningar som killarna har, ändå så vill man ju vara där och ge dom en match. Är man en bra tränad tjej så är man oftast bättre än de flesta tjejer, men till killarnas nivå är det ju tyvärr en bit kvar. Vilka ska man då tävla mot? Finns säkert flera tjejer som känner igen sig.

Det kanske också är här som många tjejer stannar i utvecklingen och kör fast? I stället för att utmana sig så börjar man gå på samma pass varje vecka och hamnar i bekvämlighetszonen. Man ser inte längre några resultat och man saknar motivationen att ta träningen ett steg till.

Så kan jag känna ibland. Jag är väldigt mycket starkare än många tjejer, men tyvärr spelar det ingen roll hur mycket jag tränar, för att en tränad kille slår jag aldrig. Ge aldrig upp, tävla mot killarna ändå, tävla mot dig själv.

DU ÄR DIN BÄSTA MOTSTÅNDARE


Dagens pass på trainern blev 30 min med bra fart. Känns att det var länge sen man satt på en cykel, men förhoppningsvis blir det bättre efter några pass. Så 30 minuter på en cykel i vardagsrummet med en fläkt framför sig. Tur att man bor högst upp så att folk på gatan förhoppningsvis inte ser en.



S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar