- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 10 januari 2011

Tufft toppformspass på schemat.

Idag har jag varit inlåst i min lägenhet med mig själv och fysiologiboken. Om en vecka är det tenta och jag har massvis att läsa in tills dess!

Jag är en person som faktiskt, till skillnad från de flesta andra, gillar vintern! Allt det vita, ljusa, fantastiskt! Men idag när jag kollade ut genom fönstret och fick se kullerstenen som kommit fram på vissa ställen här utanför där snön försvunnit så blev jag helt överlycklig. Jag ser så mycken fram emot den här våren. Få komma tillbaka till vardagen igen i min nya lägenhet, dagarna blir längre och så har jag en galet rolig träningsvår framför mig!

Dagens Toppformspass var ett utav dom jobbigaste vi någonsin utsatts för. Örjan började med att säga att dagens pass var en tävling mot klockan och oss själva. Vi fick 6 st övningar som utgjorde ett varv, vilket vi skulle göra 3 gånger så snabbt vi kunde.
Ett varv såg ut så här;
500m rodd
25 st benpress med stång på raka armar.
25 st axelpress
25 st armhävningar
25 st kettlebellsving
25 st chins

Efter två varv var du helt slut men skulle ändå behöva pressa kroppen genom ett varv till. Mina avslutande chins tog en evighet och mina armar var så trötta efteråt att jag inte hade kunnat gjort en liten chins till. Min tid blev 28.20 min och jag varierade kettlebellvikten mellan 16kg och 12kg. Axelpressen gjorde jag med 6kg vikter. Efter att vi avslutat våra tre varv så avslutade vi passet med att göra 20 burpies. Det var ett grymt roligt pass med ett väldigt bra upplägg.

Jättebra jobbat alla!

För er som inte kunnat kommentera mina blogginlägg tidigare, det är fixat så att nu kan alla kommentera mina blogginlägg.



S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar