- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 26 januari 2011

Cykling, ingen dans för underlivet..

Onsdag och cykeldags i Ryahallen igen. Jag kände mig riktigt pigg idag, men insåg att jag både druckit och ätit för lite de senaste dagarna så energin i kroppen tog slut väldigt fort, men annars kändes det bra. På nått sätt så lyckas man alltid klara man sig genom passet fastän man är trött. Idag körde vi 5 stycken 10 minutersintervaller, de kändes. Sen avslutades passet med 5 stycken 30 sekundersintervaller med hög kadens på den lättaste växeln.

Jag har haft problemet de senaste gångerna med att jag inte riktigt lyckas att sitta helt hundra på cykeln. Men idag så investerade jag i en ny sadel. En tjejsadel. Killar och tjejer är ju helt olika byggda, så varför ska vi ha likadana sadlar? Det blev en Bontrager ínform RL dam - sadel. Se den på Bontragers hemsida. Nu kommer jag förhoppningsvis att slippa skav, sår och svullnad. Nu ska det bara göras lite fininställningar på cykeln så kommer jag nog att sitta riktigt bra på den sen.

Jag och pärlan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar