- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 20 januari 2011

"Nu vet jag hur det känns att väga 16 kg mer.."

Torsdag och Toppformsträning. Det var en vecka sen jag körde styrka och med ben som igår höll på att vägga så kände jag mig inte i superform till dagens pass. Dagens pass bestod av 9 stationer med kondition- och magövningar. 1 minut på varje station med 30 sekunders vila mellan. De konditionsövningar som vi värvade magövningarna med var; rodd, burpies, benböj med hopp upp på bänk, bänkhopp och frivändning. Vi var alla riktigt trötta efter dom två varven som skulle göras.

Efter att vi kört 2 rundor kondition + mage så avslutades passet med 20 vändor i Onyxtrappan med valfria vikter i händerna. Trappan är inte kort, den är helt okej brant och med allt mellan 8-24 kg i varje hand så blir det väldigt stor påfrestning på lår, vader och underarmar. En rolig övning och det var som Erica sa; "Nu vet jag hur det känns att väga 16 kg mer..".

Nu är det bara 1 vecka kvar av den här Toppformsomgången. Det känns alltid lika tråkigt att lämna en grupp som man spenderat så mycket tid ihop med som vi ändå gjort nu i 8 veckor. Man blir ett team, ett lag, en familj. För det är inte ofta man kommer till gymmet efter att ha missat ett pass som man får höra att folk saknat en.. Ni är underbara!


Jobbigt..

3 kommentarer:

  1. vore intressant och läsa om vad du äter innan passet, och efter. :)Hur du laddar upp och sådär :)

    SvaraRadera
  2. Tack för den feedbacken, det ska jag tänka på! :)

    SvaraRadera
  3. Snart är du lika biff som mig syrran ;)

    SvaraRadera