- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 18 januari 2011

Tisdagslöpning

Då har äntligen en ny vecka börjat! Tentan är skriven, gick tyvärr inte så bra som jag hade hoppats på, men den är i alla fall över för den här gången. Idag började en ny kurs, Sjukdomslära. Kommer att bli en svår, men intressant kurs. Det är inte så mycket schemalagd tid, vilket jag gillar.

Gårdagens toppformspass blev inställt för min del, jag var alldeles för trött efter tentan och kände att min kropp bara behövde få ligga i soffan och ta det lugnt en kväll. Det händer ju allt för sällan.

Men nu är jag igång igen, 11km löpning idag, 62 minuter. Känns bra att man kan ut och hålla ett helt okej tempo när det ser ut som det gör ute. För er som känner till Borås, så blev det en runda upp till Pikesjön. Jag sprang väldigt mycket där förut när jag bodde på Tullen. Ett varv på 3,5 km som går runt sjön där uppe. En väldigt mysig runda.

Idag har jag lagat en spenatsoppa som var riktigt god.
Här är receptet;
(4 pers)
500g fryst spenat
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 grönsaksbuljongtärningar
12 dl vatten
2 dl mellangrädde
2 krm muskot
Salt och peppar

Koka ihop och mixa. Dela ett kokt ägg och lägg i. Kanongott, kan rekommenderas!

För dig som är ute och springer, cyklar, går o.s.v. och har en Iphone. Skaffa appen Runmeter. En GPSapp där du kan se hur långt och snabbt du springer. Man kan sedan synkronisera appen med sin kalender i mobilen och lägga upp sina rundor direkt till Facebook och Twitter. Jättebra grej för ca 40 kronor.

I morgon är det dags för ett intervallpass på cykeln i Ryahallen igen. Ska bli grymt roligt.

Pikesjön..

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar