- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 7 januari 2011

Distanslöpning med snö till knäna.

Fredag och distanslöpning på schemat. Vi var 6 personer som gav oss iväg från Onyx för att köra ett lugnt pass, som skulle bli ett vilopass för min del. Örjan i täten och alla ni som känner honom vet ju hur han är, högt tempo och rätt ut i snön. 55 min senare hade vi avverkat 9 km som innehöll; intervaller med snö upp till knäna, 2 vilopauser (behövdes verkligen för min del), lite för högt tempo på lite för jobbigt underlag. Jag var helt slut när jag kom hem och det som skulle bli ett skönt vilopass, blev nått helt annat. Lätt hänt när man springer med tävlingsinriktade människor som har lite för mycket energi.

Jag var sliten idag, men det är ju inte så konstigt efter den här veckan. Det svåraste för mig fram till Kalmar kommer inte att vara träningen, utan vilan. Planering och upplägg kommer för mig att betyda allt. Det kommer bli en resa detta, tro mig.

För er som läser den här bloggen och har Facebook, följ gärna vår Toppformsgrupp där också, Onyx ToppForm.

I morgon är det dags för backintervallerna som ToppForm kör varje lördag. Eftersom det kommit så pass mycket snö så kommer vi nog köra Björbobacken ut mot Almenäs. Det kommer nog att gå att springa rätt mycket fortare upp för den backen än vad det brukar gå i vår andra backe. Om nu inte Örjan fått för sig att vi ska springa upp för slalombacken, men det borde ju vara omöjligt nu.

Kommer förhoppningsvis upp några bilder från löpningen idag lite senare, då bilderna ligger en annan kamera.

Min härliga blodblåsa efter löpningen idag..

S.

1 kommentar:

  1. Jag tränar för att göra en Iron Man i Kalmar i början av augusti. Simma 3800 m, 18 mil cykel o 4,2 mil löpning under 15 timmar! :)

    SvaraRadera