- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 6 januari 2011

Iron Woman

Jag hade tänkt att jag igår bara skulle köra ett lugnt pass på cykeln eller ett lugnt löppass ute. Men det ändrades snabbt. Klockan 10 fick jag ett SMS om ett extra-pass med toppformsgruppen, så det var bara att åka dit och köra ytterligare ett styrkepass. Kroppen var seg och efter att ha kört yoga dagen innan så hade jag träningsvärk på lite konstiga ställen vilket inte gjorde det hela lättare. 

Vi körde ett cirkelpass med 7 övningar x 2 varv. Sen hann vi med ett varv på ytterligare en bana med mest magövningar. Passet avslutades med 2 minuter armcykel och 500m rodd. Sen var jag trött. 

För er som brukar göra vanliga armhävningar och börjar bli rätt bra på det. Prova att sätta händerna på två medicinbollar när ni gör era armhävningar, det gör det väldigt mycket jobbigare.

Nu har jag precis ätit frukost och ska snart ge mig iväg till gymmet. I dag är det torsdag och dags för det vanliga toppformspasset. Så det blir ytterligare ett styrkepass för min slitna kropp, men det är bara att bita i. Sista styrkepasset för veckan.

Nu är min soffa på plats i min nya lägenhet, jag älskar verkligen min soffa och min nya lägenhet. Nu är det bara en TV och lite smågrejer på väggarna som ska fixas, sen är det klart. Jag vägrar att flytta igen. 

Bilden här nere är från första veckan av toppform, omgång 2. Det här är resultaten av testerna vi gjorde då, samma tester kommer sedan att göras om 3 veckor igen för att se om man förbättrat sig något på 8 veckor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar