- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 6 januari 2011

Smärta

Det jag känner i min kropp nu är inte träningsvärk, det är smärta. Ingen mer styrketräning den här veckan. Men jösses vilket roligt pass det var idag! Det blev ett Crossfitinspirerat pass där vi delade upp oss i två lag som tävlade mot varandra, ledsen Örjan, men mitt lag var faktiskt lite vassare idag.

Vi vart alltså uppdelade i två lag, med 4 personer i varje. Sen gjorde vi en övning i taget, där en i gruppen utförde övningen och de andra hjälpte till eller gjorde olika magövningar samtidigt. Några exempel på dom olika tävlingsövningarna var; 2500 m rodd, 500 benböj, 200 burpies osv. Sen gällde det att alla i gruppen hjälptes åt att komma upp i det antalet och den grupp som var klar först, vann övningen. Jätteenkelt och jätteroligt!

I morgon står distanslöpning på schemat. Ska bli skönt att få komma ut och rensa både kropp och hjärna på slaggprodukter.

Jag inser att den här veckan håller på att bli en vecka med extremt mycket träning. Det svåraste är att vila när träna är bland det bästa som finns! I den vanliga vardagen så finns det alltid nått någon dag i veckan som sätter stopp för träningen, vilken ger en naturlig vilodag, men eftersom jag har jullov nu så saknas dom här måstena, eller så går det att hinna med både och. Om 3 veckor, när Toppform är slut så ska jag sätta mig ner och börja lägga upp träningen på riktigt inför min Iron man, det måste jag.

Trötta efter över 1,5h träning..

Bild på vårat "lekrum"..


S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar