- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 27 januari 2011

The end of Toppform..

Idag stod det sista Toppformspasset för de här 8 veckorna på schemat. Dags för sluttesterna. För 8 veckor gjordes 7 olika tester, där det gällde att göra så många som möjligt av de olika övningarna på 1 minut. Förutom på rodden där det gällde att ro 500 m så snabbt som möjligt, chinsen skulle man göra så många man orkade. Mina testresultat för 8 veckor sedan var väldigt bra och jag hade väldigt svårt att tro att jag skulle kunna förbättra mig något på dessa 8 veckorna. När dom här 8 veckorna började så hade jag ju ändå tränat på just dom här sakerna i 8 veckor, under den förra Toppformsomgången så att därför så gick man in i andra omgången med helt andra resultat än många andra som gjorde detta för första gången.

Som sagt, jag gick till träningen idag med tanken om att jag inte skulle kunna klara att slå mina resultat från 8 veckor tillbaka - men det gjorde jag! På ALLA övningarna. Det är ingen stor ökning, men det är en ökning. Att klarar att göra 51 armhävningar på 1 minut känner jag mig väldigt stolt över. Jag behövde det här passet idag, jag behövde känna att jag blir bättre. Sen att jag hade ökat 2,5 kg i vikt är ju en annan sak. Varför har vi tjejer så svårt att ta en viktökning, fastän man vet att det mesta är i muskler? Även för mig, som vet att jag tränar så mycket att en viktökning är helt naturligt - till och med bra, har svårt att riktigt känna mig bekväm med det. 

Jag måste avsluta det här inlägget med att bara tacka alla i Toppformsgruppen som gett mig så mycket motivation under de här 8 veckorna. Det finns så många utav er som gjort FANTASTISKA resultat och jag bara hoppas att alla känner att dessa veckor har gett er lika mycket som det gett mig. Att Jacob kan öka 300% på armpressen? Helt otroligt.. Det finns säkert fler av er som gjort samma förbättring. 

Hatten av för er, nu ska vi festa till det ordentligt i morgon och sen så ses vi på gymmet på måndag igen. 

För er som är intresserade av nästa Toppformsomgång, som börjar redan på måndag, gå in på www.onyx.se.

Trött efter 51 armpress..

Testresultaten, v1/v8..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar