- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 24 januari 2011

Jag och min döda rumpa..

Nu har jag totaldött i soffan efter 1 timme med Toppformsgruppen. Idag var det ett pass där vi delades in i 5 stycken tvåmanslag som tävlade mot varandra - hur kul som helst!

Passet idag var uppbyggt på att göra alla övningar i tre set, ett med 21 reps, ett med 15 reps och det sista med 9 reps.  Den första omgången övningar skulle vi göra; 
21 st armpress
21 st situps med benen i skräddarställning
21 st benböj

Sen fick man "vila" i plankan medan ens partner gjorde samma sak. Sedan fortsatte man att göra samma sak fast med 15 respektive 9 reps. 

Andra omgången gjordes på samma sätt fast med axelpress, roddrag i TRX-band och kettlebellsving. Här gjorde den som vilade olika ryggövningar.

Passet avslutades med en tävling där vi i tvåmanslagen skulle göra 40 burpies ihop samt göra gående utfallssteg med valfria vikter i händerna. Detta skulle göras två gånger efter varandra. 

Ett väldigt roligt pass för mig som längtat så mycket efter att få tävla lite. Med min tävlingsinstinkt så behöver jag få tävla för att avreagera mig lite ibland. 

Det här passet kommer att kännas i kroppen i morgon, den känner jag redan nu. Skönt. Speciellt utfallsstegen, som är riktiga lår- och rumpdödare.

Förresten, behöver jag säga att mitt lag var bäst? Eller?

I morgon är det risk för en vilodag. Skola hela förmiddagen och sedan ska jag jobba för Craft några timmar på Stadium Sisjön.



Utfall, en riktig rumpdödare.. 

Trötta killar..?

S.

2 kommentarer:

  1. Tror du missuppfattat det lite, det var ju mitt lag som vann. :D

    // Christian

    SvaraRadera
  2. Ok, ni vann denna gången men vi kämpade längst och mest. Tack för en tuff match :))
    //Karin

    SvaraRadera