- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 9 januari 2011

Träningens negativa sidor

Jag gick in på min Club-Change profil idag. Change är en underklädesbutik här i Borås där jag handlar alla mina underkläder, eller framförallt mina BH. Det som är bra med Change är att dom har ett väldigt stort utbud av alla storlekar, vilket har varit väldigt bra för mig som tidigare har haft lite udda storlekar och därför inte ha kunnat gå på exempelvis H&M och handla en BH. Enligt min profil på Change är min BH-storlek 65G (!). Nu skriver jag inte det här inlägget för att berätta hur stora tuttar jag har, utan skillnaden i storlek mellan då och nu. Kollar jag i min BH som jag köpte hos Change i mitten av november så har jag 65D. Det är FYRA kupstorlekar mindre än vad jag hade när jag köpte min första BH hos Change, vilket borde varit för max ett par år sedan. Den stora minskningen har nog skett det senaste året och nu för tiden köper jag ingen ny BH för den gamla blivit utsliten utan för att den blivit för stor. Tråkigt? Ja kanske. Men samtidigt så får man väl välja mellan stora tuttar och en vältränad kropp. Jag vet i alla fall vad jag väljer alla gånger. Sen så kanske jag säger något helt annat om dom försvinner helt om nått år, men det får vara ett framtida problem.

Idag blev det faktiskt en vilodag! Just nu känner jag att jag skulle vilja ut och köra ett löppass eller sätta mig på cykeln och köra ett lätt pass, men jag ska försöka hålla mig borta. Känner att min kropp kan behöva en dags vila och bara få använda alla kalorier som jag får i mig till att bygga upp och förbereda kroppen för nästa veckas träningspass.

Den här bilden togs efter det sista passet med förra toppformsomgången, efter 2h backintervaller såg våra skor ut så här. en fantastisk bild!

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar