- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 31 januari 2011

Träningsvärk säljes billigt!

Måndag igen och början på en ny vecka. Att börja veckan med fruktansvärd träningsvärk vet jag varken är bra eller dåligt, men att börja sin träningsvecka med fruktansvärd träningsvärk är inte speciellt bra i alla fall.  Särskilt inte när mitt nya träningsschema sätter igång idag. Samtidigt så känns det grymt att stryrkepassen fortfarande ger nått.

Det blev 60 minuter Cirkel+ med Jonas idag på Knalleporten. Ett bra pass nu när det inte bli några fler Toppformspass för min del på ett tag. Passet avslutades med 20 minuter stretch, vilket min kropp verkligen behövde. Så nu är styrkepasset gjort för den här veckan. Kommer att bli lite styrka på lördag efter cykelpasset också, men annars blir det inget mer.

Det var tungt att se alla Toppformare komma till passet idag medan mitt pass höll på. Det gör ont i hjärtat att inte vara med en omgång till. Men men, det känns bättre efter att jag insåg att det inte är så många som ska vara med från förra omgången, dom som är med nu kommer jag ju förhoppningsvis att träffa ändå.

Idag blev det en välförtjänt fruktsallad med vaniljkvarg och mellangrädde efter passet. Vaniljkvarg har blivit min nya grej, grymt gott som tillbehör, till nästan allt!

Fruktsallad med vaniljkvarg och mellangrädde..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar