- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 11 januari 2011

Svettskador på golvet.

Igår var en fullspäckad dag. 5 timmars plugg och två träningspass. Ibland är man inte riktigt frisk.

Det blev 40 minuter på trainern och ett yogapass. Jag fattar inte att man kan svettas så mycket när man kör trainer och sen är det såndan skillnad på hur kroppen reagerar på cykel och löpning. Av löpningen får du hög puls, men när du sitter på cykeln får du inte alls samma höga puls, utan det är svårt att känna att du är trött innan det är för sent. Jag kan ju se tillbaka på förra sommaren och dom passen jag cyklade som jag inte vet att jag tagit mig hem från. Den där väggen, den finns och på cykel är det väldigt lätt att hitta den. Jag fick avsluta dagens pass med att torka golvet, saltfläckar mår nog inget golv så bra av.

Senare på kvällen blev det 75 min yoga. Det tar alltid säkert 15 min för mig att tycka att det är skönt att köra yoga. Men när man väl har kommit ner i varv så ger ett yogapass mig hur mycket som helst. Ju mer man kör kommer man nog att kunna slappna av och fokusera på ett annat sätt. Yogan kommer jag att försöka fortsätta med i vår, om tiden finns.

Läste på facebook om min vän Andreas Lindén som efter Superklassikern i somras antagit sig en ny utmaning där han ska åka skidor från norr till söder, från Smygehuk till Treriksröset på kortast möjliga tid. Han är galen, men samtidigt helt underbar! Läs om honom och hans äventyr på hans hemsida och INSPIRERAS www.andreaslinden.se.

Allt slit på alla styrkepass börjar äntligen synas..

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar