- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 19 januari 2011

Ska jag nå väggen, måste den vara fin..

Just nu finns det ett ord som beskriver mig - trött.

Onsdag och intervallträning med Ymer i Ryahallen. 4 x 12 minutersintervaller idag igen efter att vi kört 15 minuter plankövningar. Jag gillar verkligen cykelträningen. Men så trött som man blir på en cykel går inte att beskriva för en som inte cyklat innan. Man hinner totalt att ta slut i kroppen innan man tar slut i andningen/hjärtat, vilket gör det väldigt lätt att nå den där väggen som alla talar om.

Cykelpasset idag var tungt, vilket känns lite typiskt när man gör ett träningspass andra gången för säsongen. Förra veckan kändes det ändå rätt lätt, men idag var det pest och pina att ta sig genom den fjärde intervallen. Men jag gjorde det och nu efter att man fått i sig lite mat så känner man sig som människa igen. Innan jag började cykla hade jag aldrig väggat, men förra sommaren blev det ett par gånger där man inte vet hur man tagit sig hem från cykelrundan. Om jag känner mig själv rätt så lär det hända i sommar igen.

I morgon blir det en välförtjänt sovmorgon, ska bli fantastiskt skönt.



S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar