- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 30 januari 2011

Dags för ett nytt träningskapitel..

Då har ännu en vecka gått. En vecka med fyra bra träningspass och tre vilodagar. En väldigt dåligt vecka ur träningsynpunkt för att vara mig. Men det var välbehövligt, i morgon så börjar mitt upplägg inför Kalmar. Eller i alla fall mitt tänkta upplägg, så får jag prova och se om det fungerar. Mina veckor ser ju väldigt olika ut då jag jobbar varannan helg och jag då kommer att missa distanspassen som annars är bra att lägga på helgerna då man har mer tid. Men det får bli som det blir, jag har ett tag på mig att ändra om det inte skulle fungera.

Nästa vecka ska jag försöka hinna med; 1 styrkepass, 2 cykelpass, 2 löppass och 2 simpass. Förhoppningsvis kommer vi att börja en crawlkurs på tisdag, men annars kommer jag att försöka att börja simma lite bröstsim, nu innan kursen kommit igång.

Idag blev det ett hårt crossfitpass, där vi gjorde övningar i par. Det som skulle göras i paren var exempelvis 100 burpies, 100 situps, 100 benböj, 50 armhävningar. Sen gjorde vi även övningar där vi fick bära varandra, gå på alla fyra och gå grodgång. Ett väldigt roligt spontanpass ala Örjan.

Nu är jag helt slut efter att ha jobbat hela helgen. Att vara så aktiv hela dagarna när man är ovan tar på krafterna.

I morgon börjar en ny omgång av Toppform och jag ska inte vara med. Det känns fruktansvärt tungt att släppa nått som helt har förändrat mitt liv och syn på träning. Jag hoppas att Toppformsgruppen kommer att sakna mig lika mycket som jag kommer att sakna dom.

Nästa vecka är en ny vecka och den ska bli mycket bättre än den förra.

En bild från ett tidigare Toppformspass.. 


S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar