- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 12 januari 2011

Cykelträning på löparbana..

Idag är det onsdag. Jag gjorde ett välförtjänt avbrott i mitt pluggande idag och gick ner på stan för en fika med Madde. Hon är en tjej som jag verkligen gillar. Alltid glad, alltid lätt att prata med och fruktansvärt duktig på att cykla. Madde är lite av ett underbarn. Efter en timmes fika så lyckades hon att övertala mig till att hänga med på ett intervallpass på cykel runt löparbanorna i Ryahallen, jag kan ju säga att jag inte var speciellt svårövertalad. 

Det kändes riktigt bra att vara tillbaka på cykeln och träningen gick bra för att vara första gången på cykeln sen i somras, förutom de två passen jag gjort på trainern i vardagsrummet. Vi började passet med lite styrka och där låg dom taniga cyklisterna i lä kan jag säga, men på cykeln sen så såg jag bara ryggtavlorna på dom. Så det är nog där jag måste börja lägga träningen på allvar. Vi körde 4 stycken 12 minutersintervaller, med 3 minuter vila mellan och sedan avslutades passet med 3 stycken 2 minutersintervaller på väldigt lätta växlar med hög kadens. Väldigt jobbigt och väldigt skumpigt, kändes sådär för min ovana rumpa. 

Men ett grymt träningspass som jag kommer att försöka börja köra varje onsdag, tror att det kommer att ge mig väldigt mycket inför utomhussäsongen.

Jag och Madde..

Sista 12minutersintervallen, rätt sliten här.. 

S.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar