- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 13 januari 2011

Deg i huvudet, kräm i benen

Idag var det dags för torsdagspasset med Toppformsgruppen. Det blev ett cirkelpass med en rejäl genomgång av hela kroppen. Cirkelpasset hade 20 övningar, 40 sekunder på varje övning, två varv utan vila. Det blev runt 20 minuters arbete. Passet avslutades med att maxa - tre set i bänkpress, dead-lift (frivändning), chins och kettlebell. Det var tungt, men väldigt roligt att se vilka vikter man klarar.

Spänningen stiger, här kommer dom;
Bänkpress blev det 5 rep. x 40 kg i tre set.
Dead-lift 8 rep. x 35 kg i set ett, och 5 rep. x 40 kg i de sista två.
Chins gjorde jag mellan 3-5 stycken i varje set.
Kettlebellen körde jag mellan 5-7 sving med 24 kg alla tre set.

Jag körde dom sista, maxa-övningarna med Sara och Karin och jag måste säga att ni imponerar. Jag får kämpa hårt för att inte vara sämre än er, tack för den pushen!

Jag var som en deg i huvudet idag, jag kände mig zombie på gymmet. Jag gick bara dit, gjorde det jag skulle och gick hem. Kroppen reagerade i alla fall som den skulle på träningen så krafterna var det inget fel på. Idag satt det i huvudet, men det beror troligtvis på allt pluggande som snart gör mig till en grönsak.

Det här med att vara snygg när man tränar, det har aldrig varit min grej..

Dead-lift, 40 kg..

Sara, grymt jobbat!

Karin, du är min värsta motståndare. Mitt mål är att slå dig i löpningen, för där är du fortfarande bättre än mig..

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar